Prawidłowe odżywianie Crossfitera

Prawidłowe odżywianie Crossfitera

Crossfit to dyscyplina sportowa, która w Polsce cieszy się coraz większą popularnością. Nic dziwnego – regularne treningi w krótkim czasie pozwalają osiągnąć spektakularne rezultaty, a same ćwiczenia to znakomity sposób na rozładowanie codziennego napięcia. Aby jednak trenować efektywnie i, co najważniejsze, bezpiecznie, potrzebujesz nie tylko dobrego trenera, ale też odpowiednio zbilansowanej diety. Jakie powinno być odżywianie dla crossfitera?

Żywienie w crossficie – na co zwrócić uwagę?

Jak w przypadku każdego sportu przy układaniu diety warto zwrócić uwagę na specyfikę treningu oraz nasz cel treningowy. Crossfiterowi rzadko chodzi jedynie o spalanie tłuszczu. Tu nieuchronnie budujemy mięśnie, a nasza sylwetka staje się bardziej wyrzeźbiona niż szczupła. Crossfit to trening o dużej intensywności, dlatego niezbędnym elementem żywienia będą węglowodany, dzięki którym zyskamy solidną dawkę energii do ćwiczeń. Crossfiter powinien odrzucić takie diety, jak low carb czy paleo, bo podaż węgli może być niewystarczająca.

Niezwykle ważnym elementem diety dla crossfitera jest też białko. Nawet jeśli nie zależy Ci na przyroście masy mięśniowej, musisz odżywiać swoje mięśnie, by były silniejsze. Dzięki odpowiedniej ilości białka w diecie trening siłowy, który jest nieodłączną częścią crossfitu, nie sprawi Ci problemów.

Crossfit – co jeść?

Przejdźmy do konkretów. Co jeść, gdy trenujesz crossfit? Wbrew pozorom zasady żywienia są proste, bo crossfiter nie musi specjalnie liczyć kalorii. W trakcie każdego WOD-u spala mnóstwo kalorii, dlatego nigdy nie będzie odkładał tłuszczu. W zależności od tego, jaki jest Twój cel treningowy możesz zwiększyć podaż białka lub węglowodanów. Pamiętaj też o odpowiedniej dawce witamin w postaci naturalnej – warzywa i owoce są jak najbardziej wskazane.

W diecie crossfitera nie może zabraknąć:

  • Węglowodanów złożonych, które dają energię do ćwiczeń. Gdzie je znajdziesz? W ryżu, kaszach, makaronach, pieczywie pełnoziarnistym, ale też w owocach i warzywach.
  • Pełnowartościowego białka – budulca mięśni i siły. Znajdziesz je przede wszystkim w mięsie i nabiale, ale też w roślinach – soczewicy, soi, ciecierzycy czy fasoli.
  • Zdrowych kwasów tłuszczowych – ważnych w procesach regeneracyjnych i dla lepszego funkcjonowania organizmu. Powinieneś więc jeść tłuste ryby morskie i awokado, a do sałatek dodawać oleje, na przykład oliwę z oliwek lub olej lniany.
  • Witamin i minerałów – wbrew pozorom sportowiec nie musi suplementować ich w postaci tabletek. Lepszym wyjściem będzie duża ilość owoców i warzyw (najlepiej surowych) w diecie. Świetną opcją są soki wyciskane i koktajle owocowo-warzywne.
  • Wody – choć wydaje się to oczywiste, często o tym zapominamy. Dobrze nawodniony organizm to organizm działający sprawniej. W przypadku crossfiterów świetnie sprawdzą się napoje izotoniczne z elektrolitami, dzięki którym uzupełnisz braki wody po intensywnym treningu.

Dieta crossfitera powinna być zrównoważona. Nie może eliminować żadnego z cennych składników odżywczych, bo wszystkie są potrzebne przy intensywnym, bardzo aktywnym trybie życia. Bez obaw – crossfiterzy nie odkładają tłuszczu, więc nawet jedząc dużo, możesz liczyć na wymarzone, spektakularne efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Nie zbieramy żadnych Twoich informacji. Wprowadź treść komentarza: