Sportowcu! Jedz śniadania

Sportowcu! Jedz śniadania

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia – to słynne powiedzenie naszych mam ma swoje odzwierciedlenie w badaniach naukowych. Dlaczego więc często świadomie rezygnujemy ze spożycia pierwszego posiłku? Dlaczego decydujemy się na trening na czczo? I w jakich przypadkach śniadanie to konieczność?

Trening na czczo czy po śniadaniu?

Jak wiadomo do intensywnego treningu niezbędna jest nam energia, którą produkujemy poprzez zużywanie zapasów energetycznych zgromadzonych w organizmie. Czerpiemy je przede wszystkim z węglowodanów spożywanych w codziennych posiłkach. Są jednak i tacy, którym bardzo zależy na szybkiej utracie masy, a co za tym idzie, spalaniu tłuszczu z tego, co już zgromadził nasz organizm. To właśnie oni trenują na czczo. Czy rzeczywiście warto? Jest sporo prawdy w tym, że bez posiłku przedtreningowego nasz organizm zaczyna spalać energię z tkanki tłuszczowej. Jeśli więc jesteś w trakcie intensywnej pracy nad wyszczuplaniem swojej sylwetki, to treningi na czczo mogą przynieść szybszy, bardziej spektakularny efekt. Warto jednak wspomnieć, że podobne rezultaty uzyskamy, jedząc choćby niewielki, węglowodanowy posiłek przed. Może to być batonik musli, sok z pomarańczy czy mała kanapka z ciemnego pieczywa z dżemem. Taka dawka energii uchroni nas przed omdleniami czy złym samopoczuciem w trakcie treningu, a zarazem nie spowolni procesu spalania tłuszczu. Nie ma co ukrywać, że po śniadaniu jesteśmy też bardziej efektywni, ponieważ nasz organizm stać wtedy na więcej!

Wpływ śniadania na zdolności wysiłkowe sportowca

Aby udowodnić tę tezę, naukowcy postanowili przeprowadzić badania, które miały na celu odpowiedzieć na pytania dotyczące zdolności wysiłkowych sportowców po śniadaniu oraz bez niego. Tradycyjnie grono intensywnie trenujących osób podzielono na dwie grupy, z których jedna nie przyjmowała pokarmu o poranku, a druga dostawała śniadanie złożone w głównej mierze z węglowodanów. Wyniki były o tyle zaskakujące, że spożycie śniadania miało korzystny wpływ na zdolności wysiłkowe sportowców nie tylko przy treningu porannym, ale także… wieczornym. Można więc z pewnością uznać, że śniadanie to niezwykle istotny posiłek dnia, który uzupełnia bilans kaloryczny o niezbędne do treningu kalorie. Jeśli jesteś zawodowym sportowcem lub amatorem sportu, który trenuje z dużą intensywnością, to wskazane jest, byś jadł śniadania!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *