Jak połączyć dietę i trening żeby osiągnąć najlepsze efekty?

Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest spalanie tkanki tłuszczowej, czy budowanie masy mięśniowej niezbędne dla osiągnięcia tego będzie wyważone połączenie diety oraz treningu. Tylko w ten sposób można rozsądnie i bezpiecznie wypracować widoczne efekty, które utrzymają się na dłużej. Samo katowanie się restrykcyjnymi dietami lub wyczerpującymi ćwiczeniami nie ma sensu. Warto sprawić, aby dążenie do wymarzonej sylwetki nie było przykrym obowiązkiem, a przyjemnością.

Odpowiednia dieta to podstawa

Zaczynając jakiekolwiek zmiany, w pierwszej kolejności należy przeanalizować dotychczasowe nawyki żywieniowe i dopasować je tak, aby spełniały nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Tutaj wszystko zależy od płci, wieku oraz aktywności fizycznej. Warto zagłębić się w specjalistyczne materiały lub zasięgnąć porady dietetyka, który pomoże nam ułożyć odpowiedni jadłospis i zachować bilans kaloryczny. Jeśli rozpoczynamy treningi oraz intensywne ćwiczenia należy zwiększyć podaż białka, które spełnia niezwykle ważną funkcję, gdyż odpowiada za przyspieszenie procesu regeneracji organizmu, w tym przede wszystkim mięśni. To jeden z najbardziej podstawowych składników odżywczych, który stanowi kluczowy element zarówno gdy chcemy schudnąć, jak i zwiększyć wagę. Dlatego też tak ważne jest, aby w naszej diecie znalazły się produkty bogate w białko. Dzięki ogromnej różnorodności możemy wykorzystać je w każdym posiłku. Na śniadanie idealne będą jajka w każdej formie, jogurt naturalny z dodatkami lub twaróg na kanapkach, natomiast idealną bazą obiadową będzie soczewica, kasza jaglana czy też kasza gryczana. Z kolei jako źródło białka zwierzęcego sprawdzi się kurczak oraz wołowina. Jeśli zdecydujemy się na samodzielne dbanie o codzienne żywienie, przydatny będzie kalkulator kalorii. W ten sposób będąc na konkretnej diecie, dopilnujemy, aby utrzymać nadwyżkę lub deficyt kaloryczny.

Dopasowane ćwiczenia to szybsze efekty

Gdy mamy już odpowiednią dietę i zbilansowane kalorie, kolejnym krokiem jest przygotowanie dobrego, a co najważniejsze bezpiecznego treningu, który pomoże nam wyrzeźbić ciało. Siłownia to bez wątpienia najlepsze miejsce do ćwiczeń, gdzie mamy bardzo wiele różnych możliwości. Wbrew funkcjonującym stereotypom trening siłowy nie sprawi jedynie, że rozbudują się nasze mięśnie, ale równie efektownie pozwoli stracić zbędne kilogramy. Popularnym na redukcji jest także trening cardio, czyli inaczej wytrzymałościowy. Oprócz tego, że pomaga schudnąć, posiada też wiele innych zalet m.in. dzięki niemu poprawi się nasza wydolność, praca układu krążeniowego oraz kondycja. Jednak amatorzy wybierający się na siłownie muszą pamiętać o wcześniejszym przygotowaniu. Na początku można nawet skorzystać z lekcji z trenerem. Wszystko po to, aby przez niepoprawnie wykonywanie ćwiczeń nie zrobić sobie krzywdy i nie nabawić się kontuzji. A gdy już poznamy podstawy oraz schematy treningowe będziemy mogli bez problemu chodzić samodzielnie na siłownie, oraz czerpać prawdziwą przyjemność z aktywności fizycznej. Może wydawać się, że właściwe połączenie diety i treningu jest bardzo trudne, ale to tylko pozory. Najważniejsze to spróbować! Wtedy nim się obejrzymy, zauważymy zadowalające efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.