Białko przed snem wspomaga wzrost masy mięśniowej i siły

Białko przed snem wspomaga wzrost masy mięśniowej i siły

Z celem przyrostu masy mięśniowej zmagają się nie tylko kulturyści i trenujący na siłowni, ale również osoby z natury bardzo szczupłe. Tu nie wystarczy dieta bogata w węglowodany i białko pod najbardziej wartościowymi postaciami. Niezbędne staje się picie białka, które, jak wiadomo nie od dziś, przyspiesza przyrost masy mięśniowej oraz wzmacnia siłę w mięśniach. Niedawno naukowcy udowodnili jednak, że nie wystarczy pić białko, trzeba jeszcze wiedzieć, kiedy je pić!

Badanie oceniające skuteczność picia białka przed snem w diecie sportowca

Do badania zaproszono młodych sportowców – mężczyzn w wieku około 22 lat. Podzielono ich na dwie grupy, z których jedna spożywała przed snem preparat białkowo-węglowodanowy, druga z kolei – placebo. Ocenie poddano przyrost siły i masy mięśniowej, który zbadano między innymi tomografią komputerową kończyn oraz testem maksymalnego jednorazowego obciążenia. Co ciekawe, badanie wykazało, że obydwie grupy zwiększyły siłę mięśniową, jednak grupa, która miała okazję pić przed snem białko, poprawiła swój wynik w teście jednorazowego maksymalnego obciążenia w większym stopniu od tej, która spożywała placebo. Dodatkowo sportowcy żywieni białkiem w godzinach wieczornych mogli pochwalić się przyrostem masy mięśnia czworogłowego uda.

Chcesz większego przyrostu masy mięśniowej? Pij białko przed snem!

Skuteczność picia białka udowadniają nie tylko badania naukowe, ale też konkretne przypadki osób, które sięgają po tę strategię żywienia w sporcie i osiągają dobre rezultaty. Jednak do tej pory najbardziej powszechne było stosowanie białka po treningu, co stało się normą zarówno dla kulturystów, jak i osób amatorsko trenujących na siłowni. Czy picie białka przed snem jest bardziej efektywne? Nie ma na to naukowych dowodów, jednak zdecydowanie warto przetestować tę strategię na sobie i obserwować rezultaty. Jak wynika z badania oceniającego wpływ picia białka w godzinach wieczornych na masę i siłę mięśniową, sportowiec może w ten sposób poprawić swoje wyniki w przyroście masy mięśni i zwiększeniu siły!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *